سرخط خبرها

آغاز زیباسازی اطراف حرم مطهر رضوی برای استقبال از نوروز ٩٩

  • کد خبر: ۱۹۸۳۹
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
آغاز زیباسازی اطراف حرم مطهر رضوی برای استقبال از نوروز ٩٩
برای استقبال از بهار امسال ٨ المان جدید در منطقه ثامن درنظر گرفته شده است و از ١۵ اسفند در نقاط مشخص شده جاگذاری خواهدشد.
به گزارش شهرآرانیوز، سید مصطفی نعمتی شهردار منطقه ثامن مشهد از آغاز ویژه برنامه‌های استقبال از بهار ٩٩ با هدف زیباسازی و افزایش آمادگی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی برای استقبال از عید نوروز خبر داد.

وی با اشاره به آغاز ویژه برنامه‌های استقبال از بهار ۹۹ در این منطقه، عناوین اقدامات شاخص در این طرح را تشریح کرد و گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته در طرح ویژه استقبال از بهار ١٣٩٩ منطقه ثامن، پیش بینی شده که در اطراف حرم مطهر رضوی حدود یک میلیون و ٣٠٠ هزار انواع بوته و شاخه گل فصلی و دائمی در بوستان ها، فضا‌های سبز، گلدان‌ها و فلاورباکس‌ها و همچنین اجرای فرش گل در بوستان‌ها و ره باغ‌های سطح منطقه کاشته شود.
نعمتی اظهار کرد: رنگ آمیزی جداول حاشیه معابر، ساب زنی و رفع نواقص آب نما ها، آب خوری‌ها و سقاخانه ها، آماده سازی و رفع نواقص و افزایش ریسه‌ها و المان‌های نوری و نور پردازی‌های سطح منطقه و همینطور نیمکت‌ها و مبلمان شهری نیز توسط اداره امور شهر منطقه ثامن در حال انجام است.
وی افزود: معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ثامن نیز انجام ٨٠٠٠ متر مربع نقاشی دیواری جدید، فضاآرایی معابر با ریسه و پرچم‌های رنگی و افزایش المان‌های موضوعی به ٢٠ سازه را در برنامه دارد.
شهردار منطقه ثامن گفت: در محدوده منطقه ثامن از گذشته ١٢ المان وجود داشت، که در قالب برنامه‌های استقبال از بهار امسال ٨ المان جدید نیز درنظر گرفته شده است؛ که بیشتر آن‌ها پیرامون زیارت است و از ١۵ اسفند در نقاط مشخص شده جاگذاری خواهدشد.
نعمتی روی برنامه ریزی مدیریت شهری جهت افزایش مشارکت شهروندان در اداره امور شهر تاکید و تصریح کرد: در ابتکاری جدید با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی، اداره فضای سبز و مشارکت شورا‌های اجتماعی محلات و مدارس منطقه ثامن کاشت طرحی با عنوان (با یک گل هم بهار می‌شود) از ابتدای دی ماه در منطقه آغاز شده که در قالب آن گلدان، خاک و بذر و پیاز گل (بیشتر از نوع گل لاله) در اختیار دانش آموزان قرار گرفته تا پس از جوانه زدن گل‌ها در کاشت آن‌ها در بوستان‌ها و فضای سبز منطقه مشارکت خداهند داشت.
پویش رنگها، جان بخشی به دیوار‌های شهر 

شهردار منطقه ثامن با بیان اینکه طرح پویش رنگ‌ها یک تجربه موفق از جذب مشارکت شهروندان در اقدامات ویژه بهار بود که سال گذشته به خوبی اجرا شد، افزود:دانش آموزان و گروه‌های داوطلب مردمی با فراخوان معاونت فرهنگی و اجتماعی و مشارکت معاونت خدمات شهری منطقه، روی برخی دیوار‌های منطقه نقاشی‌هایی با موضوع نشاط اجتماعی و فرهنگ شهروندی اجرا خواهندکرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->